Για κάθε χρήση που έχει σχέση με τη ναυπηγική (επισκευή ή κατασκευή σκαφών κάθε τύπου, καθώς και για πολλές χρήσεις σε παραθαλάσσιο περιβάλλον), υπάρχουν κάποια είδη ξυλείας που είναι τα πλέον κατάλληλα για τις εργασίες αυτές.
Χρησιμοποιούνται δύο διαφορετικοί τύποι στην ξυλεία ναυπηγικής:
α) Η σκληρή ξυλεία (hardwood). Είναι η ξυλεία που προέρχεται από πλατύφυλλα δένδρα της εύκρατης ζώνης, δηλαδή από δάση της Ευρώπης και της B. Αμερικής ή από ξύλα που προέρχονται από τα τροπικά δάση της Ν. Ασίας, της Αφρικής, της Ν. Αμερικής κλπ.
β) Η μαλακή ξυλεία (softwood). Είναι η ξυλεία που παράγεται από κωνοφόρα δένδρα (πεύκη, ελάτη, ερυθρελάτη κλπ). Δάση κωνοφόρων υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Β. Αμερική, καθώς και σε τμήματα της Ασίας. Τα δάση των κωνοφόρων βρίσκονται κυρίως στην εύκρατη ζώνη.

Τα 13 κυριότερα είδη για ξυλεία ναυπηγικής
Υπάρχουν πολλά είδη ξυλείας γενικά, αλλά τα κύρια είδη στην ξυλεία ναυπηγικής είναι:
- το δρυς Ευρώπης και Αμερικής ( με ειδικό βάρος 680-780kg / μ3).
- το δεσποτάκι (μέλιο) Ευρώπης και Αμερικής ( με ειδικό βάρος περίπου 660kg / μ3 )
- το ιρόκο Αφρικής ( με ειδικό βάρος περίπου 680kg / μ3 )
- η καστανιά Ευρώπης (με ειδικό βάρος περίπου 600kg / μ3)
- η οικογένεια των μαονοειδών. Αφρικανικά ξύλα με ειδικό βάρος περίπου 500-650kg /μ3
- το μεράντι (ασιατικό ξύλο) με ειδικό βάρος περίπου 600kg / μ3
- το νιαγκόν Αφρικής με ειδικό βάρος περίπου 630kg / μ3
- το πεύκο, τόσο το εγχώριο όσο και το Σκανδιναβικό (σουηδικό – φιλανδικό κλπ) με ειδικό βάρος περίπου 440-550kg / μ3
- το πιτσ παϊν Β. Αμερικής με ειδικό βάρος περίπου 630kg /μ3
- το ΤΗΚ Βιρμανίας (ΜΠΟΥΡΜΑ), το οποίο θεωρείται το καλύτερο ξύλο για ναυπηγική. Είναι δυσεύρετο ξύλο και στις καλές του ποιότητες είναι ξύλο με ιδιαίτερα υψηλό κόστος (το ειδικό βάρος του είναι περίπου 730kg / μ3
- το ΑΖΟΒΕ. Ξύλο προερχόμενο από την Αφρική, με εξαιρετική αντοχή στην σήψη και πολύ μεγάλες αντοχές σε κάθε υγρό περιβάλλον. Είναι το ξύλο με τις μεγαλύτερες αντοχές στην υγρασία, καθώς και στις προσβολές από σαράκι, καθώς και από ξυλοφάγα έντομα. Είναι από τα καταλληλότερα ξύλα τόσο για κατασκευές μέσα στη θάλασσα όσο και σε παραθαλάσσιο περιβάλλον (προβλήτες, λιμενικές εγκαταστάσεις, φράγματα κλπ). Έχει τις καλύτερες επιδόσεις σε αντοχές και αντίσταση στο σάπισμα. Αποτελεί αξιόπιστη επιλογή, για κάθε υγρό περιβάλλον.
- Ο ευκάλυπτος, τόσο ο Αυστραλίας όσο και ο εγχώριος ,με ειδικό βάρος περίπου 830-900kg/μ3
- Επίσης υπάρχουν και πολλά άλλα ξύλα που είναι κατάλληλα, όπως το όρεγκον πάϊν Αμερικής, το κυπαρίσσι, ο κέδρος κλπ.
Η ξυλεία που προορίζεται για ναυπηγική χρήση, θα πρέπει να είναι ξυλεία με χαμηλή υγρασία. Η υγρασία της ξυλείας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 15% και το ειδικό της βάρος, καλό είναι, να μην είναι περισσότερο από περίπου 850 kg /μ3 και λιγότερο από 370 kg / μ3.

Από όλα τα παραπάνω με ασφάλεια μπορούμε να κατανοήσουμε ότι στην ξυλεία ναυπηγικής, θεωρείται απαραίτητο:
- Να χρησιμοποιείται ξυλεία στεγνωτηρίου και ξεφαρδισμένη
- Η ξυλεία,που θα αγοράσετε,πρέπει να είναι αποθηκευμένη σε κλειστούς και στεγασμένους αποθηκευτικούς χώρους
- Η ξυλεία πρέπει να είναι τοποθετημένη στην αποθήκη του ξυλεμπορικού με τάξη για να παραμένει, διαχρονικά σε καλή κατάσταση
- να είναι ξυλεία υγιής και καλής ποιότητας.
Τα ξύλα που προορίζονται για ναυπηγική χρήση, πρέπει να είναι ποιοτικά, χωρίς να έχουν προσβολή από σαράκι, να μην είναι αναμμένα, να μην έχουν πίπτοντες ρόζους καθώς επίσης και να μην έχουν μεγάλα και συνεχή σκασίματα.
Στην επιχείρησή μας υπάρχει διαθέσιμη μεγάλη ποικιλία ξυλείας, κάθε είδους, αρίστης ποιότητας και σε πολλές διαστάσεις.
Η χρήση των κόντρα πλακέ θαλάσσης ως ξυλεία ναυπηγικής
Αποτελούν στην ναυπηγική πολύ διαδεδομένο προϊόν βιομηχανικής ξυλείας, με πάρα πολλές εφαρμογές. Τα κόντρα πλακέ θαλάσσης που επιλέγονται για ναυτιλιακή χρήση, θα πρέπει να είναι καλής ποιότητας, έτσι ώστε να υπάρχουν οι ανάλογες αντοχές.
Τέτοια κόντρα πλακέ θαλάσσης, μεταξύ άλλων, είναι η σημύδα Ρωσίας, το οκουμέ Αφρικής, το πεύκο Ευρώπης κλπ. Η ποιότητα των κόντρα πλακέ θαλάσσης, για τις εργασίες ναυπηγικής, θα πρέπει να είναι Α΄ ποιότητας. Τα φύλλα πρέπει να μην έχουν ελαττώματα, σκασίματα, ξεκολλήματα, ρόζους, κενά κλπ.). Οι συνήθεις διαστάσεις των κόντρα πλακέ θαλάσσης είναι 250 Χ 125 και τα πάχη τους κυρίως είναι: 4 χιλ. 6 χιλ. 9χιλ. 10χιλ 12χιλ. 15χιλ. 18χιλ. 20χιλ. 21χιλ. 25χιλ. κλπ.
Στην επιχείρησή μας υπάρχει ετοιμοπαράδοτη μεγάλη ποικιλία κόντρα πλακέ θαλάσσης.

Κόλλες για ναυτιλιακή χρήση (ναυπηγοξυλουργική)
Τόσο στην φυλουργική όσο και στις διάφορες εφαρμογές της ναυπηγικής υπάρχουν περιπτώσεις όπου απαιτούνται αξιόπιστες συγκολλήσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις η χρήση της σωστής για την κάθε εφαρμογή κόλλας είναι μέγιστης σημασίας. Ποιες – όμως – κόλλες είναι οι κατάλληλες για ναυτιλιακή χρήση?
Κόλλα PU πολυουρεθάνης
Η πιο διαδεδομένη κόλλα για ναυτιλιακές εφαρμογές είναι η κόλλα PU πολυουρεθάνης. Έχει μεγάλες αντοχές και διάρκεια ζωής. Είναι κόλλα ενός συστατικού και στην αγορά λέγεται συνήθως κόλλα θαλάσσης. Έχει χρώμα μελί και είναι σχετικά παχύρευστη κόλλα. Είναι κόλλα που δίνει τη δυνατότητα, σε αυτόν που τη χρησιμοποιεί, να δουλέψει χωρίς μεγάλη χρονική πίεση γιατί αργεί να ενεργοποιηθεί (περίπου 2-3 ώρες). Είναι κόλλα διογκούμενη, πράγμα που σημαίνει, ό,τι τυχόν κενά που υπάρχουν, γεμίζουν και παράλληλα στεγανοποιούνται.
Εποξειδική κόλλα δύο συστατικών (2 Κ).
Είναι κόλλα που εξασφαλίζει αντοχή και στεγάνωση. Αποτελείται από την κυρίως κόλλα (ρητίνη) δηλαδή το συστατικό Α και τον (σκληρυντή της) δηλαδή το συστατικό Β. Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται σε μικρές ποσότητες, έτσι ώστε να μπορεί να δουλεύεται άμεσα, χωρίς να προλαβαίνει να στερεοποιείται γρήγορα, με αποτέλεσμα να απορρίπτεται.
Κόλλες ξύλου ενός συστατικού D4.
Είναι λευκές πολυμερείς κόλλες που προσφέρουν γρήγορη και δυνατή συγκόλληση με αντοχή στην υγρασία (αδιάβροχες κόλλες). Είναι κατάλληλες για κάθε είδους ξύλο και προϊόντων ξύλου.

Βενζινόκολλες.
Στην επιχείρησή μας υπάρχουν βενζινόκολλες παραγωγής του εργοστασίου STATUS THRAKON. Υπάρχουν βενζινόκολλες CARMYCO κάθε είδους, όπως η Carmyfix cm – 43, η cm – 54, η cm – 233, ο σκληρυντής κόλλας Carmydur κλπ.
Επίσης, υπάρχει και η Carmyfix cm-888 που είναι διάφανη κόλλα πολυουρεθάνης 1 συστατικού, η οποία είναι κατάλληλη για χρήση σε φουσκωτά σκάφη από pvc, σε θερμοπλαστικό ελαστικό tr, σε συνθετικά υλικά κλπ.
Μίνιο θαλάσσης
Υπάρχει διαθέσιμο μίνιο θαλάσσης, της STATUS THRAKON, κατάλληλο για προστασία μεταλλικών επιφανειών από την οξείδωση.
Συντηρητικά και βερνίκια
Στην επιχείρησή μας διαθέτουμε ετοιμοπαράδοτα, σε μεγάλη ποικιλία, βερνίκια εμποτισμού της BONDEX Δανίας (BONDEX MATT WOOD PROTECTION, BONDEX PREMIUM, BONDEX PERFECT PLUS κλπ), καθώς και βερνίκια θαλάσσης και ξύλου σε γυαλιστερά, σατινέ και ματ.